tisdag 10 juni 2014

Tjugo år



Vad konstigt
egentligen allt
är sen
¨jag flyttade
från Västerås
för tjugo
'år sen

I början
i Västerås
hade jag
bara eleverna
på Wenströmska

Och sen slog
jag kioskägaren
på käften

Och fick vara
med om
sinnesundersökning
och skyddsinspektör
advokatbesök
och rättegång
i Krylbo

Sen kom
jag året därpå att
titta på solen
och så kom jag
att klämma sönder en
jättelik finne på näsan

Och änglar'kom och
det var
Gud som
kom in
i mitt liv

Jag fick
vara med om
både det
ena och
det andra
under mina
år i Västerås

Men sen kom
jag att
tvingas flytta
från stan

Och på den
resan är jag
på gång än
i denna dag

Jag är närmare
målet än jag
nån gång
förr varit

Det hörs inte
så mycket
av ungdomarna
uppe hos finnen
nu sen det visat
upp sig
en gestikulerande
demon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar