söndag 28 september 2014

Jag Älskar Dig


Då jag hade
lagt mig
på britsen
inne på
avdelning 90
kom en ny
röst uppe
från fläkten
i taket

Det var
artonde augusti
för tjugo
år sedan

Jag hade
haft
röster
i precis
en månad

Men det
här
var en
ny röst

En ny sorts
röst

Jag sa
”Vem är du?”

Och då
sa han
”Gabriel”

Och att jag nu
skulle dö

”Kommer jag
till
en bättre
'värld?


”Du kommer
till en
sämre värld”

Och jag'
tänkte
på mig
själv'
att jag
skulle
återuppstå
på fjortonhundratalet

Sen att
jag skulle
återuppstå
som Jesus
på korset

”Jag älskar dig”
sa Gabriel då
Och då
grät
jag för
första
gången
den dagen


Men jag
vaknade
upp på
britsen
vid tre
på natten

Jag tyckte det
var trist
att jag
fortfarande
var kvar
på avdelningen

Och nu
är det
över 20
år sen
rösterna
kom

jag fick idag
se Johan
Untersteiner
och hästen
Je t aime Express
vinna
Svenskt Travkriterium


Och enligt min tro
beror min
framtid
av namnet på
den som
vinner
just Kriteriet

”Jag älskar dig”
var den
största hemligheten
Krishna gav
Arjuna
i Bhahavadgita

Arjuna
betyder Människa

Vi får
se vad
som händer
i min verklighet
med dessa
krafter
och rösterna
och detta
mitt liv


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar